Thursday, October 21, 2010

semiotik pesonaliti figura





apa kehebatan mamat ni?
dalam gambar nampak kurus? maybe? aku pun rasa dia nampak kurus..
tapi tu bukan kehebatan dia..
yang aku tahu dia ni banyak jawatan di universiti.. nampak macam gila kuasa..
lain-lain apa kehebatan mamat ni?
anak orang kaya? dapat pulak! dia orang biasa je tinggal kat ceruk felda..
anak felda yang tak malu nak mengaku aku anak peneroka..
anak felda yang tak putus asa menambah baik kualiti hidup..
mamat ni anak felda yang sedar hidup anak felda selalu kena tindas dengan kapitalis...
kehebatan mamat ni lagi adalah..
sebagai kawan dia memang baik,bagus dan jujur yang paling penting
carilah kawan yang jujur,baik dan ada dengan kau susah dan senang
macam mamat ni..
mamat ni akan berusaha untuk kau sehingga ke saat terakhir..
mamat ni tak pernah putus asa untuk kawan dia..
walaupun gemuk tapi ada sifat-sifat terpuji sebagai kawan..
luaran mamat ni tak da la stylo,hensem,tough ke kan..
tapi dia ada sifat-sifat terpuji sebagai kawan..
nama dia pun wan so elok lah jadi kawan haha..
moral of the story aku guna ayat "klise" don't judge a book by its cover..

ni tribute untuk kawan baik aku di universiti dulu -peace bro-