Thursday, October 21, 2010

semiotik figura minimalis







semiotik bahagian dua kali ini mempamerkan figura yang minimalis..

minimalis untuk mamat ni adalah sifat sederhana..
suka optimumkan kebolehan beliau dalam situasi yang minimal..
sebab tu mamat ni figura minimalis..
tak suka tonjolkan diri.. walaupun dia punya "toot" memang tertonjol..
rujuk pada gambar di atas hahaha..
lo-fi yang teramat sangat walaupun banyak potensi tersembunyi dalam diri mamat ni..
apa kehebatan mamat ni lagi ye? dia nampak kurus?
dapat pulak mamat ni gemuk kot belum kurus lagi..
sapa cakap dia kurus aku rasa pakai la cermin mata..
tak lah hensem,gemuk,rabun dan nampak hampeh!
tapi kalau korg rasa macam tu korg silap..
gemuk ni gifted! x kira la study ke or benda2 seni ni..
dalam kelas dulu masa kat universiti mana study tapi melukis... last2 pandai gak.. 
sebab tu aku frasa kan beliau sebagai figura minimalis!
talanted in music! bass! guitar! drum! 
bass drum hahaha zaman percussionist dalam pancaragam universiti dulu..
aku main side drum mamat ni main bass drum woow kelakar hahaha...
aku main 1 section dengan mamat ni masa dalam pancaragam universiti dulu hahaha..
dia lah geng skip latihan band aku..
mamat ni seorang musician banyak gak la event2 musikal beliau ni da main..
jangan pilih kawan sebab nampak hensem, cool, stylo atau gempak..
skali lagi don't judge a fat boy by his stomach.. hahahahaha

ni tribute untuk lu bro..kawan baik aku kat universiti -peace-