Tuesday, November 30, 2010

makmal sekolah ke?



Ekoran kenaikan kos sara hidup yang kian membebankan, kerajaan digesa mencari mekanisme yang tepat bagi mengurangkan impak terhadap kuasa beli rakyat khususnya golongan yang berpendapatan rendah dan sederhana.

Pensyarah Kuliyyah Ekonomi dan Sains Pengurusan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Prof. Madya Dr. Asyraf Wajdi Dusuki berkata, langkah tersebut boleh dimulakan dengan penubuhan makmal khas yang melakukan kajian spesifik secara menyeluruh mengenainya.

"Kenaikan kos sara hidup sangat membebankan rakyat di negara ini disebabkan kenaikannya terlalu pantas dan tidak seiring dengan kenaikan pendapatan rakyat.

"Fenomena ini perlu dikaji dengan teliti kerana melibatkan banyak faktor, bukan setakat harga barang-barang keperluan sahaja. Bagi saya, penubuhan makmal khas merupakan langkah terbaik yang perlu dipertimbangkan kerajaan," katanya.

nukilan stanzapop

harga naik pun nak buat makmal lagi ke bodoh? hahahaha
kepala hotak kau letak kat lutut ke bahalol?
harga barang naik tak payah buat makmal pun boleh setel la hahaha
kos tinggi kerana barang mahal!
harga mahal sebab pengguna tak ada duit!
kapitalis buat duit bila harga naik!
kos pembuatan pengguna yang tanggung!
biar orang yang tak ada pangkat "dr" bagi tahu kat kau barua makmal!
1)naikkan gaji buruh
2)gaji naik setimpal dengan kos hidup
3)bukan setakat capai gaji minima tapi kos isi rumah mesti ditingkatkan
4)keluar dari "mind set" "middle income trap" buatan sendiri!
*kalau ni semua "dr-dr" "prof-prof" boleh fikir tak payah buat dan jadi barua makmal pun boleh!
*orang duduk kat kedai kopi pun boleh fikir tak payah kat makmal kepala bana kau!

bahasa jiwa bangsat



Kerajaan diminta lebih tegas dalam memastikan Bahasa Melayu digunakan secara meluas dan tidak dicemari secara sewenang-wenangnya dengan memberi kuasa kepada pihak berkuasa tempatan (PBT) dan Dewan Bahasa Pustaka (DBP) melaksanakan akta khusus melalui penubuhan Jawatankuasa Kabinet Pelaksanaan Bahasa Melayu.

Ia dilihat sebagai satu elemen penting dalam memartabatkan bahasa kebangsaan itu, sekali gus meningkatkan jati diri rakyat Malaysia ke arah merealisasikan gagasan 1Malaysia melalui bahasa dan budaya.

Cadangan itu adalah rumusan daripada Forum Jati Diri kali keempat anjuran bersama Berita Harian Sdn Bhd (BHSB), Gabungan Persatuan Penulis Nasional (GAPENA), Persatuan Sarjana Komunikasi dan Media Malaysia (PERSKOM) serta Jabatan Penerangan di Dewan Bestari, Jabatan Penerangan, di sini semalam.

nukilan stanzapop

hahaha "presint" dekat putrajaya tu bahasa melayu kan?
hurmmm orang melayu selalu cakap
*pintu gate
*seluar jeans
*cuba try
*kuih cake
*go head go stand

tribute to mahazalim mahafiraun

bankrup terus lagi bagus


Utusan Melayu dilaporkan mencatatkankerugian pra-cukai RM10.682 juta untuk tempoh sembilan bulan berakhir 30 September 2010 berbanding keuntungan pracukai RM1.707 juta dalam tempoh yang sama tahun lalu.

Pendapatannya merosot kepada RM244.564 juta daripada RM253.847 juta sebelumnya kerana sumbangan daripada pengiklanan kurang menggalakkan, kata syarikat itu dalam kenyataan kepada Bursa Malaysia

nukilan stanzapop

surat khabar ni bodoh sebab tu orang tak beli
dah mual dengan cerita umno ni semua
kalau cerita tak membina info tak tepat ni lah surat khabar no1 kat malaysia ni
orang putih cakap lain tapi "translate" jadi lain ni la surat khabarnye hahaha
surat khabar ni suka keluar berita ikut sedap pemimpin nak dengar
siapa baca surat khabar ni lagi baimk jangan beli
berita tak telus dan tak tepat
tak percaya tengok entri aku masa utusan temu ramah richard branson hari tu
sumpah bodoh hahahaha

tak boleh lurus bengkok pun boleh kan



Sultan Johor Sultan Ibrahim hari ini mengulangi hasrat baginda dan seluruh rakyat Johor supaya pembinaan jambatan menggantikan Tambak Johor yang menghubungkan negeri itu dengan Singapura diteruskan.

Pada istiadat sambutan ulang tahun keputeraan baginda yang ke-52 hari ini, Sultan Ibrahim bertitah pembinaan jambatan berkenaan bukan sahaja memberikan keselesaan kepada rakyat Johor yang berulang-alik ke Singapura malah menjadi kemudahan untuk rakyat negara jiran itu melancong ke negara ini.

nukilan stanzapop

hahaha apa lagi yang tak kena ni kerajaan?
kata ketuanan melayu, kata-kata raja-raja melayu tak boleh disanggah kan?
bukan aku cakap tapi orang umno cakap!
kalau tak buat derhaka pulak kan?
masa ni boleh pulak lawan cakap sultan kan? 
barua punya melayu!
macam-macam alasan & banyak dolak dalik
gadai tanah ktm kat singapura laju je tapi buat jambatan banyak cerita!
buat jamban je la hahahaha
masa gadai tanah ktm kat singapura tak banyak cerita pun?
pantas dan efisyen je semua kasi gadai!
sebab kenyang perut untung goyang kaki maaa hahaha cibai!


nukilan stanzapop

mamat kat atas ni adalah  ketua angkatan muda keadilan
mamat gemuk ni sumpah bengap!
budak kecik ni adi putra yang pandai matematik
budak kecik ni pandai yang bodoh si gemuk sebelah tu
si gemuk tu bodoh sebab suruh budak kecik ni buat show masa kongres parti
apa kena mengena budak kecik ni dengan perjuangan parti kau wahai si gemuk?
kau pun sama macam orang umno konon ada budak melayu genius nak heboh 1malaysia
orang suma dah tahu dia genius yang kau sibuk-sibuk bawa dia masa kongres parti kenapa?
dah macam sarkis dah aku tengok budak tu
kalau kau lah yang memimpin tak kemana la jawapannya
samalah macam orang umno dua kali lima bodoh!
benda-benda remeh temeh yang tak berkait dengan agenda kau bawa masuk dan ketengahkan
bayangkan kalau masa kongres parti dah bodoh, aku tak rasa bila benda lagi penting pun jadi bodoh juga


ni yang biasa orang umno banggakan tapi kata rakyat 1malaysia yang banggakan

*malaysiakan suka benda benda remeh temeh dibangga-banggakan
*buat roti canai beramai-ramai pun nak buat Guinness Malaysia kan?
*buat lambang 1malaysia guna beras warna warni pun nak masuk Guinness Malaysia kan?
*buat bendera malaysia guna botol beribu-ribu pun nak masuk Guinness Malaysia kan?
*paksa budak sekolah jerit 1malaysia ramai-ramai masuk paper & tv tapi melayu perkauman lagi, cina tak   suka melayu lagi, orang india estate miskin berlambak
*paling kelakar angkasawan nak gi angkasa lepas pun suruh bawak roti canai & nasi lemak, woi bodoh kau ingat ni kapal angkasa tu kedai mamak ke?, oh silap pulak nak buat rekod dunia untuk roti canai dengan nasi lemak yang pertama di angkasa lepas hahahahaha lain kali bwak la sekali  ayam masak lemak cili api, rendang ,lemang ketupat, jangan lupa sambal belacan hahahaha

buat yang teragung



kepada semua blogger yang tidak bersetuju dengan dasar penswastaan negara 
sila pamerkan lambang ini di blog anda
terima kasih

hahaha




setelah sekian lama tak update blog ini kerana sibuk yang teramat jom kita suma gelak ramai-ramai hahahahahahah

Friday, November 19, 2010

kontroversi iklan tv3 suku



Iklan sempena Aidilfitri oleh TV3 kali ni telah pun mencetuskan kontroversi. Pendapat yang telah dikemukakan oleh ramai pihak mengenai iklan TV3 yang dianggap menggugat sensitiviti agama di Malaysia. Dan aku cukup tertarik dengan satu penjelasan oleh kalamul haqq mengenai scene-scene dalam iklan tersebut. Jom kita tengok.


Scene 1 - Budak Lelaki Melayu sedang menilik-nilik sebuah buku bergambar di malam yang gelap dalam sebuah pondok buruk beratapkan rumbia dengan bertemankan sebiji mentol. Terdapat sebuah sangkar burung yang tergantung di sebelah kanan tingkap yang terbuka.

1.Budak Lelaki Melayu - Orang Melayu
2.Buku - Bible
3.Pondok Buruk Beratap Rumbia - Kemiskinan
4.Malam Yang Gelap - Islam yang mundur
5.Mentol Lampu - Pencerahan (Illumination) - Lucifer@Iblis6.Sangkar Burung - Simbol manusia yang terkurung dan terkongkong dengan ajaran ISLAM7.Tingkap Terbuka - Jalan keluar dari kemiskinan dan kemunduran





Scene 2 - Close up sehelai mukasurat yang mempunyai gambar sebuah beca bewarna merah dengan berlatarbelakangkan sebuah pokok Krismas dan North Star (Bintang Utara), menutup sehelai mukasurat lain bertulisan JAWI yang diterbalikkan (inverted).

1.Mukasurat Bergambar - Bible (Christianity)
2.Mukasurat Jawi terbalik - Al-Quran yang dihinakan
3.Beca Merah - Samaran untuk kenderaan Santa Claus4.North Star - Bintang Kelahiran Horus (Dajjal)
Pokok Krismas - Simbol Paganism




Scene 3 - Keluarnya bintang-bintang kecil beraura yang membawa cahaya dari gambar beca. Budak Melayu delighted (kagum dan gembira). Bintang-bintang berterbangan keluar dari tingkap rumah buruk lalu membentuk sebuah beca merah berlampu lip-lap dengan seorang lelaki separuh abad yang memakai songkok (bukan ketayap) putih dan berambut putih. Lelaki separuh abad mempelawa budak Melayu untuk bersama-sama menaiki beca merah dan seterusnya meninggalkan pondok buruk.

1.Bintang-bintang kecil beraura - Keajaiban, kekayaan, kemahsyuran, kemodenan etc.
2.Lelaki Rambut Putih Dan Bersongkok Putih - POPE - Ketua Agama Kristian
3.Pelawaan Menaiki Beca - Pelawaan Masuk Kristian

Scene 4 - Budak Lelaki Melayu dengan seorang Budak Perempuan Melayu masuk ke dalam beca dan terus duduk bersandar. (Scene ini memaparkan kejayaan memurtadkan (merosakkan) Bangsa Melayu)

1.Budak Lelaki Dan Budak Perempuan Melayu - Bangsa Melayu.

Scene 5 - Beca terbang ke Pulau Pinang, Teluk Intan, dan Kuala Lumpur. Tempat-tempat ini bercahaya dan bersinar (illuminated) dengan kehadiran beca merah.

1.Pulau Pinang - Tempat Illuminati mula bertapak (Francis Light)
2.Teluk Intan, Hilir P...erak (Anson) - Ada Illuminati Lodge kat sini. Rotary club pun bersepah.
3.Kuala Lumpur - Malaysian Illuminati punya capital.

Scene 6 - Tiba-tiba ada satu pasangan tambahan budak lelaki/perempuan melayu dalam beca.

1.Pasangan Melayu Extra - Murtad dan kerosakan makin berkembang dan mendapat sambutan

Scene 7 - Beca berhenti depan unit kondo. Satu pasangan budak Melayu lagi diorang pickup. Budak Melayu Kampung gembira sampai bercahaya-cahaya mukanya.

1. Kondo - Bandar/Middle Class. Budak kampung dah diterima oleh orang bandar. Masuk Kristian adalah cool, urban, modern dsbnya.




Cuba perhatikan, mengapa perlu ada awan yang 'menyalib' setiap menara masjid ini? Kebetulan jugakah ini? Atau memang di setiap menara-menara mana-mana masjid terdapat awan seperti ini?


Apa sebab perlu dipaparkan teratai dalam iklan Aidilfitri sedangkan banyak lagi bunga yang boleh disiarkan. Teratai ini mempunyai bahan yang menyala (pelita) di tengahnya seolah-olah teratai Buddha ketika melakukan upacara keagamaan mereka.


Mungkin gambar ini kelihatan biasa bagi sesiapa yang tidak menyedari tapi secara kebetulan atau tidak, inilah hasil penelitian yang diperoleh..


Rasanya semua sudah makruf tentang bintang 6 bucu yang terpapar bukan? Masya Allah.. Anda punya akal, nilailah kesemua ini dengan akal bijak anda..

Mungkinkah semua ini adalah kebetulan? Banyakkan membaca tentang agenda kafir laknatullah terhadap umat Islam memandangkan iklan ini berkaitan dengan perayaan umat Islam. Ingatlah, Allah berfirman dalam al-Quran: "Tidak akan pernah redha orang2 Yahudi dan Nasrani kerhadap kamu sehingga kamu menuruti telunjuk mereka" (2:120).












the pocket rocketman & josiah ng wins gold & silver

malaysian cycling ace azizulhasni awang wins gold at 16th asiad



Malaysia's Azizulhasni Awang won the gold medal in the keirin cycling event on Wednesday at the Asian Games here.

Teammate Josiah Ng bagged the silver.

Azizul's victory breaks a 40-year gold medal drought for Malaysia in the cycling event in the Asian Games.

The last time Malaysia won gold medals in Asian Games cycling was in the 1970 Bangkok Asiad, when Ng Joo Ngan won the individual road race event and the late Daud Ibrahim was victorious in the 1600m massed start.

rakyat vs ISA




Forum bertajuk - ISA: ALAT POLITIK UNTUK PENINDASAN 
pada AHAD 21hb November 2010. 
Forum ini bermula pada pukul 11.00 pagi hingga 1 petang 
bertempat di KOMTAR WALK, Pulau Pinang.

kadar tarif elektrik naik 2011



Pelaksanaan mekanisme baru tarif elektrik pembayaran FiT bermula 2011.

Pelaksanaan mekanisme tarif pembayaran bagi janakuasa tenaga boleh diperbaharui atau Feed-in-Tariff (FiT) bermula tahun depan yang akan menyebabkan kenaikan satu peratus tarif elektrik di Semenanjung, tidak akan membabitkan pelanggan yang menggunakan elektrik kurang daripada 200 kilowatt atau kira-kira RM40 sebulan yang menerima subsidi kerajaan.

Sumber industri berkata, kira-kira 1.1 juta daripada 7.6 juta pelanggan TNB yang menggunakan elektrik kurang daripada 200 kilowatt sebulan menerusi subsidi kerajaan, tidak akan terbabit dalam penyelarasan tarif itu.

Mekanisme FiT dilaksanakan bagi menampung pembayaran premium kepada individu atau pembekal tenaga bebas (IPP) yang membekalkan elektrik kepada grid menerusi mekanisme itu yang bertujuan menggalakkan pembangunan tenaga boleh diperbaharui (RE) di negara ini.

“Dana yang dikumpulkan daripada kenaikan satu peratus itu akan diuruskan sebuah badan khas dalam Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air (KETTHA) bagi mengelak dana itu dari disalahgunakan,” katanya.


nukilan stanzapop

apa ke babi la kau bagi tahu tarif elektrik naik awal sangat ni?
aku tahu kau nak bagi rakyat semua lupa bila sampai masa tarif elektrik naik kan?
licik sungguh mainan kau!
takutkan rakyat kata kos meningkat sebab nak nak buat loji nuklear kan?
bila rakyat takut tarif elektrik naik, rakyat pun terpedaya dan tak bantah buat loji nuklear kan?
memang bodoh kau swastakan elektrik biar kroni IPP dapat untung!
rakyat jadi bodoh trima saja kenaikan tarif elktrik!
kau subsidi rm40billion 1 tahun biar kroni kaya!
kenapa "reserve capacity" IPP banyak sangat?
sebab kalau sikit macam mana kroni nak kaya kan?
sebab kau semua korup la sialan!
 

Wednesday, November 17, 2010

lanun tak sedar diri




Banglo milik Mohamad Khir Toyo di Sekysen 7 di sini, sekali lagi menjadi tumpuan semalam apabila Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) menyerahkan notis sita rumah selepas bekas Menteri Besar itu dikatakan tidak menjelaskan penilaian bagi rumahnya sejak tiga tahun lalu.

Bagaimanapun, Mohamad Khir segera menjelaskan bayaran tertunggak itu kira-kira RM11,000 sebaik menerima notis berkenaan yang diserahkan kakitangan Unit Perolehan MBSA kepada seorang wanita di rumahnya kira-kira jam 10 pagi.

Ketika dihubungi kemudian, Mohamad Khir berkata, beliau tidak mene-rima sebarang notis daripada MBSA sejak kebelakangan ini, malah ketika notis sita rumah itu diserahkan, beliau tiada di rumah ketika itu.

"Saya sudah menyelesaikan bayaran ini. Ia hanya kes terlepas pandang dan saya harap ia tidak dijadikan isu," katanya.

Banglo milik Mohamad Khir menjadi isu selepas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) daripada DAP, Ng Suee Lim dilaporkan mendakwa kos pembinaan banglo termasuk pengambilan dua bidang tanah masing-masing berkeluasan 0.2 hektar dan 0.1 hektar bernilai kira-kira RM24 juta. 

nukilan stanzapop
lanun tak sedar ke dia bukan menteri besar lagi?
banyak sangat rompak hasil selangor pun tak puas-puas lagi?
barua betul la lanun ni!


perfect hostage


Kerajaan tentera Junta semalam memberi amaran terhadap mereka yang mempertikaikan kesahihan pilihan raya yang diadakan 7 November lalu, dilihat memberi tekanan baru kepada pemimpin prodemokrasi, Aung San Suu Kyi yang mahu penyelewangan undi disiasat.

Amaran itu menyaksikan Suu Kyi meletakkan dirinya dalam pertembungan dengan jeneral tentera memerintah, beberapa hari selepas beliau dibebaskan daripada tahanan di rumah.

Pemerhati politik berkata, pemimpin berusia 65 tahun yang juga pemenang Anugerah Nobel Keamanan itu mesti mengimbangi antara gerakan prodemokrasi pimpinannya dengan kedudukan regim tentera itu.

47.6% tak yakin ETP




Sebahagian besar perserta undian di laman web Utusan Malaysia tidak yakin bahawa Program Transformasi Ekonomi (ETP) akan meletakkan Malaysia di landasan yang betul ke arah menjadi negara berpendapatan tinggi.

Daripada 1,611 peserta yang mengundi, sebanyak47.6 peratus mengakui tidak yakin dengan porgram yang dilancarkan oleh Najib Razak.

Lebih mengejutkan lagi, sebanyak 19.2 peratus mengaku tidak tahu apa itu ETP.

Berdasarkan semakan pada jam 5.53 petang itu di laman web akhbar milik Umno itu, hanya 33.2 peratus yakin dengan program itu.

Kerajaan mengumumkan pelaksanaan ETP - peranannya yang mirip dengan fungsi Unit Prestasi Pengurusan dan Penyampaian (PEMANDU) - bertujuan menyediakan satu jentera penyampaian lebih berkesan antara pihak awam dan swasta dengan rakyat.

Najib sebelum ini dilaporkan berkata, ia juga merupakan komitmen kerajaan untuk merealisasikan program transformasi iaitu sebahagian daripada elemen penting Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMK-10).

60% rakyat malaysia GEMUK!




Tiga puluh peratus penduduk di negara ini mempunyai berat badan berlebihan manakala 30 peratus lagi obes, kata Menteri Kesihatan Seri Liow Tiong Lai.

Beliau berkata, ia merangkumi semua peringkat umur, manakala jumlah kanak-kanak yang mengalami masalah kegemukan pula menunjukkan peningkatan yang membimbangkan sejak akhir-akhir ini.

"Kita perlu lihat kesihatan badan tu sebagai sesuatu yang penting kerana ia adalah pintu masuk kepada segala jenis penyakit yang berpunca daripada cara pemakanan dan gaya hidup yang kurang sihat.

"Fenomena ini membimbangkan kerana ia secara langsung berkaitan dengan peningkatan risiko penyakit seperti diabetes, sakit jantung, buah pinggang, darah tinggi, barah dan sebagainya,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Persidangan Ahli Lembaga Pelawat Hospital 2010 di sini hari ini.

Sehubungan itu, Tiong Lai menggesa rakyat supaya mengamalkan pemakanan yang seimbang selain mengamalkan gaya hidup sihat dengan melakukan aktiviti fizikal termasuk bersenam, berjoging dan bersukan.

nukilan stanzapop

hahahaha! berani betul menteri ni!
tak takut kena pecat ke kata rakyat malaysia gemuk!
big mama kan gemuk! ada siapa-siapa nak kata beliau kurus haha!
bagus la menteri ni tak takut cakap benar!
keep up the good work! hahahaha!
tengok gambar di atas si gemuk sedang menyahut seruan pak menteri bersukan! 
nak kuruskan badan tak nak obesiti hahaha!

selamat hari raya aidiladha



selamat hari raya aidiladha
agak lambat mengucapkan hari raya aidiladha kali ni sebab aku berada di luar kawasan liputan
pelbagai kerja perlu dibereskan sebelum sempat update blog ni
semoga raya korban kali ini membawa makna yang lebih besr pada semua! amin! 

Thursday, November 11, 2010

mari kena tipu



ini reaksi bodoh menteri

Kerajaan mengambil pendirian tetap menyokong serta mempertahankan perancangan Permodalan Nasional Berhad (PNB) membina Menara Warisan Merdeka setinggi 100 tingkat meskipun cadangan itu ditentang pihak pembangkang.

Ahmad Zahid Hamidi berkata, pendirian itu dibuat kerana pembinaan menara berkenaan pasti menerima sambutan baik banyak pihak melalui pelaburan hartanah di samping memperlihatkan pembangunan negara di persada antarabangsa.

Lebih-lebih lagi katanya, pembinaannya di ibu kota langsung tidak menggunakan dana kerajaan kerana ia ditanggung sepenuhnya oleh PNB.

ini jawapan dari rakyat

tak pakai duit kerajaan?
ada siapa yang nak percaya kenyataan ni?
kalau dan dibentang dalam "bajet bagus" negara
takkan tak guna duit kerajaan lagi kan?
kau menteri bodoh!
takkan nak tipu rakyat lagi?
brengset! bagero punya reaksi dari menteri!

reform!

krisis tenaga mungkin berlaku

kenyataan bodoh

Negara mungkin menghadapi krisis tenaga dalam tempoh kurang 10 tahun lagi jika terus bergantung kepada arang batu dan gas sebagai sumber utama menjana elektrik.

Berikutan itu, kerajaan tidak mempunyai pilihan kecuali mempelbagaikan sumber tenaga termasuk mempertimbangkan opsyen nuklear kerana sumber bahan api fosil semakin menyusut, tidak menentu bekalannya, selain tertakluk kepada permintaan dan spekulasi pasaran yang menyebabkan tarif elektrik tidak stabil.


nukilan stanzapop


kepala hotak kau nak buat loji nuklear!
korang suma buat sekolah habes runtuh!
buat jalan habes terbarai!
buat stadium habes ranap!
kau tipu rakyat cakap sumber tenaga nak pupus dah!
kau nak buat projek kroni lagi sekali kan sebenarnya!
penipu!
penipu!
penipu!
semua rakyat bergabung tenaga bantah!
ayuh semua!

Wednesday, November 10, 2010

gelak kuat kuat



haha hebat betul bila anak gajah "in-charge"


dah tua baru nak kena 'chicken pox'?
ke takut tak da telur?
hahahahahaha

ijazah timbang kati



wow hebatnya! belajar dekat sini boleh dapat doktor tak?



wow doktor! beliau ni boleh dapat!

The University of Wales announced it had suspended its involvement with Fazley International College, pending investigation - BBC LONDON

A Malaysian pop star with a bogus doctorate has been running a college offering University of Wales degree courses, a BBC investigation shows.

A Bangkok college that Thai authorities say has been operating illegally, is also offering courses leading to degrees from the Welsh institution.

Week in Week Out examined the way in which the University of Wales validated courses in overseas institutions.

The university said it was dealing "thoroughly" with the issues raised.

The programme revealed that Fazley Yaakob, who runs the Fazley International College (FICO) in the Malaysian capital Kuala Lumpur, was claiming to have both a masters and a doctorate in business administration. But both came from a bogus university.

The pop star, who has four hit albums to his name, claimed the qualifications from the European Business School (Cambridge), an offshoot of the Irish International University, which was exposed as a sham by the BBC in 2008.

“We are not happy about what is happening, we are dealing with it and will deal with it very thoroughly and will learn lessons from what has happened”.

Professor Nigel Palastanga said the University of Wales did not ask about his credentials, which were displayed prominently on the college website until he was confronted by BBC Wales' education correspondent Ciaran Jenkins in Kuala Lumpur.

Professor Nigel Palastanga, pro vice chancellor at the University of Wales, said the university was "concerned" about the issues raised in the programme.

"We are not happy about what is happening, we are dealing with it and will deal with it very thoroughly and will learn lessons from what has happened," he said.

The University of Wales announced it had suspended its involvement with Fazley International College, and would take no new admissions to its business administration and MBA courses until the matter had been investigated.


politik bodoh malaysia




BUKA BICARA
hai semua jangan.. salah faham dengan gambar di atas ini.. ini cuma simbolik untuk senario politik malaysia yang bodoh pada hari ini.. jadi apa kena mengena dengan gambar budak kecik 'ghairah' dengan awek cun ni? awek cun ni ibarat sebagai parti politik yang sangat menarik.. budak kecik diibarat sebagai pelabur-pelabur, perasuah-perasuah atau pun pembeli undi yang ghairah untuk melobi pemimpin-pemimpin parti politik demi masa depan mereka atau pun masa depan empayar mereka.

KERAJAAN
jika kita menyebut tentang pemimpin daripada kerajaan cuba anda semua lihat dan perhatikan terlalu banyak skandal yang menjijikkan yang terjadi.. penyelewengan harta kekayaan negara yang sepatutnya dilaburkan kepada rakyat telah pun dirompak dengan rakusnya.. tidak perlu diselindung lagi malah telah banyak disurahkan di dalam dewan rakyat mahupun media massa tetapi pemimpin yang rakus masih lagi tak sedar diri malahan menarik subsidi rakyat sedikit demi sedikit..

PEMBANGKANG (PKR)
kononnya parti politik ini akan membawa perubahan kepada yang disebut kepada "good governance".. tapi apa yang berlaku pada hari ini (pemilihan parti) yang dicanang sebagai telus,adil dan bersih itu meleset sama sekali.. Parti Keadilan Rakyat pada ketika ini sedang mencuba melebarkan dan memperkukuhkan ruang demokrasi. Ini dilakukan dengan memberi hak kepada semua ahli-ahli PKR untuk mengundi. setiap anggota PKR boleh mengundi dan memilih pimpinan dari ranting, cabang hingga ke pusat – satu anggota satu undi.. bunyinya cukup gah !

tetapi hakikat yang berlaku ketika ini tidak segah mana.. Kelam dan kabut sedang berlaku dimana-mana. masih belum jelas apakah tujuan PKR memperkenalkan sistem satu ahli satu undi ini.. cukup jelas sistem struktur sistem pemilihan ini telah memperlihatkan keterbukaan dimana bibit bibit politik wang boleh menerbus masuk dan menjadi barah...

jika semuanya baik mengapa ada 162 aduan yang dibuat mengenai pemilihan ini.. jika tidak ada kesilapan masakan begitu banyak aduan.. suara tidak puas hati sudah kedengaran.. apa kata zaid ibrahim? apa kata mustapha kamal ayub (naib presiden pkr) perlu di ambil kira... 

KONKLUSI
di waktu pilihanraya semakin hampir pembangkang(pkr) telah membuat kesilapan.. adakah masih ada petunjuk ke arah lebih baik selepas ini? niat yang baik sahaja tidak cukup kuat untuk merevolusikan politik.. secara jujur dan ikhlas bahawa nawaitu dan akidah dalam real politik tidak mencukupi. Real politik bukan tentang niat dan akidah..

dalam real politik niat yang baik tidak semestinya membawa kebaikan.. mari kita bersama-sama menerima hakikat bahawa kemusnahan dalam dunia ini banyak bermula dari niat dan cita cita untuk membawa kebaikan..


p/s- mungkin ada yang pesimis dengan entri kali ini tapi inilah hakikat yang sebenar